Drugi trymestr ciąży to czas, kiedy ryzyko poronienia znacznie spada, jednak nadal powinnaś o siebie dbać w szczególny sposób. Nie możesz się przeciążać i wykonywać ciężkiej pracy fizycznej. Powinnaś również unikać stresu. Bardzo ważna jest zarówno dieta, badania, jak i odpowiednia suplementacja, np. zażywanie Femibion. Te kwestie omówimy nieco szerzej. Podpowiemy także, co sprzyja rozwojowi dziecka w tym czasie.

Po pierwsze: pamiętaj o diecie

Nie jest prawdą, że w ciąży powinnaś jeść za dwoje. W drugim trymestrze podaż kalorii powinnaś zwiększyć zaledwie o 300 kcal, czyli jeden mały posiłek. Oczywiście o taką liczbę kalorii najlepiej wzbogacić po prostu posiłki spożywane w ciągu dnia, a nie dokładać kolejny. Oczywiście nie powinny to być węglowodany proste, gdyż ryzyko cukrzycy w ciąży się zwiększa. Powinnaś jeść produkty bogate w witaminy z grupy B, żelazo, witaminę D i witaminę E. Ważna jest również podaż witaminy C, która nie tylko pozytywnie wpływa na odporność, ale również funkcjonowanie układu krwionośnego. Dzięki witaminie E uelastycznisz swoją skórę, co bardzo się przyda, wszak to w tym trymestrze zacznie już Ci rosnąć brzuch, wszak Twoje dziecko będzie się rozwijać bardziej intensywnie. Pamiętaj o jedzeniu ryb morskich bogatych w DHA dwa razy dziennie, ponadto powinnaś DHA suplementować, o czym wspomnimy w dalszym rozważaniu.

Po drugie: wykonaj konieczne badania

W drugim trymestrze powinnaś pamiętać o koniecznych badaniach. Między 18 a 22 tygodniem ciąży powinnaś wykonać badanie USG w kierunku ewentualnych wad rozwojowych płodu. Z kolei między 24 a 26 tygodniem ciąży powinnaś wykonać badanie test obciążenia 75 g glukozy. Stężenie określa się na czczo, oraz po godzinie i dwóch od podania glukozy. Pozwala to wykryć ewentualnie cukrzycę ciążową. Wtedy konieczne jest wdrożenie odpowiedniej diety, gdyż dziecko z tego powodu będzie szybko przybierać na wadze. Oczywiście co miesiąc musisz pamiętać o morfologii i badaniu moczu, ale z pewnością przypomni Ci o tych kwestiach lekarz prowadzący w czasie kolejnych USG.

Po trzecie: pamiętaj o suplementacji

Bardzo ważna jest suplementacja. Nawet jeśli jesz ryby morskie to powinnaś suplementować DHA w dawce 200 mg dziennie. Jeśli nie jesz ryb, powinnaś ją zwiększyć do 500 mg. Ważna jest także suplementacja witaminy D oraz jodu, których trudno wytworzyć i dostarczyć odpowiednie ilości. Światła słonecznego zwykle jest zbyt mało, dlatego organizm nie wytwarza wystarczającego poziomu witaminy D. Jod wpływa na rozwój mózgu, dlatego jego podaż jest bardzo ważna. Niweluje również ryzyko wystąpienia wad neurologicznych. Doskonale sprawdzi się suplement Femibion. Dla kobiety w drugim trymestrze bardzo ważna jest także suplementacja kwasu foliowego, który również jest składnikiem tego suplementu.

Po czwarte: zadbaj o dobre samopoczucie dziecka i puszczaj mu muzykę, a także mów do niego, a nawet czytaj bajki

Muzyka może mieć bardzo dobry wpływ na dziecko w łonie matki. Pozytywnie wpływa również na rozwój intelektualny, zwłaszcza słuchanie muzyki poważnej. Zatem po 18 tygodniu ciąży powinnaś słuchać muzyki, którą słyszy również Twoje dziecko. Ważne jest również nawiązywanie kontaktu i mówienie do dziecka, czy czytanie bajek czy śpiewanie. Ma to działanie uspokajające i pewne rytuały można powtarzać, gdy dziecko przyjdzie na świat, jest szansa że również będzie je to uspokajać.

Drugi trymestr ciąży jest bardzo ważny dla rozwoju dziecka. Stosując się do powyższych wskazówek odpowiednio zadbasz o jego potrzeby. Możesz również uprawiać sport, najlepiej jeśli zapiszesz się na fitness dla ciężarnych. Wtedy masz pewność, że wysiłek będzie odpowiednio dobrany i nie za duży. Możesz pływać podobnie, jak w pierwszym trymestrze, najlepiej na plecach, gdyż to odciąża kręgosłup. Powinnaś natomiast unikać stylu klasycznego. Wskazane są również spacery. Absolutnie nie powinnaś jednak dźwigać ciężkich zakupów. Ważne jest również zadbanie o skórę od zewnątrz, czyli stosowanie kremów uelastyczniających skórę, które zapobiegają pojawianiu się rozstępów, a przynajmniej znacząco je niwelują.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCo to jest insulinooporność

ZOSTAW ODPOWIEDŹ