Jeśli chcesz ugotować coś pysznego, skorzystaj z jesiennych warzyw. W okresie jesienno-zimowym chcemy szczególnie dbać o zdrowie. Jak wiadomo pory przejściowe nie służą naszemu zdrowiu, ze względu na przykład na zmiany temperatur. Innym powodem wzmożonej liczby zachorowań jest także temperatura, która nie jest na tyle niska lub wysoka, aby zabijać wirusy i bakterie.

Dlatego tak istotne jest wspomaganie naszej odporności przez różnego rodzaju preparaty i suplementy. Na rynku jest dostępnych naprawdę wiele opcji, wystarczy zrobić rozeznanie czego tak naprawdę potrzebujemy i to właśnie zacząć zażywać.

Zdrowe produkty

Dzięki temu nasza dieta zostanie wzbogacona o nowe produkty i będzie bardziej urozmaicona. Warto też pamiętać o tym, aby jeść potrawy sezonowe, które właśnie urozmaicają nasze codzienne menu. Teraz w czasie jesiennym można cieszyć się daniami z wykorzystaniem dyni, papryki czy pomidorów. W internecie można znaleźć mnóstwo przepisów z wykorzystaniem sezonowych produktów. Od zup po różnego rodzaju sałatki. Warto też piec warzywa czy owoce w piekarniku, ponieważ wtedy nie trzeba używać dużej ilości tłuszczu, ani wysmażać tracąc istotne wartości.

Co gotować?

Popularnym daniem w tym sezonie jest na pewno zupa dyniowa. A także różne inne dania z wykorzystaniem dyni właśnie. Można upiec chipsy dyniowe albo upiec dynię z innymi warzywami, dodać na przykład ser feta i już pyszna sałatka gotowa. Warto też samemu spróbować zrobić kapustę kiszoną albo przecier pomidorowy. Spaghetti z takiego przecieru jest naprawdę przepyszne i nic mu nie dorówna. Zawsze też można ugotować zupę pomidorową albo zupę z pomidorami i łososiem. Dzięki odrobinie imbiru, którego spożycie jest także bardzo istotne dla naszego organizmu zupa będzie miała niepowtarzalny smak i walor zdrowotny. Co do imbiru, to można go także oczywiście dodawać do herbaty. We wrzątku ujawniają się jego właściwości zdrowotne, które mają zbawienny wpływ na budowanie odporności.Co gotować? Innym ważnym typem produktu są cytrusy, które posiadają dużą ilość witaminy C. Jednakże zielona pietruszka ma więcej tej witaminy niż na przykład cytryna. W pietruszce inny barwnik- chlorofil zdominował ten o żółtym odcieniu. Natka pietruszki ma wiele zbawiennych właściwości. Między innymi zawiera olejek eteryczny, którego główne składniki to apiol i mirystycyna. Obie substancje to dobre środki dezynfekujące i moczopędne. Natka pomaga także w trawieniu i odtruwaniu organizmu.

Ubieranie

W tym okresie ważne jest także pamiętanie o ciepłym ubraniu. Nie można jednak ani się przegrzewać, ani ubierać za cienko. Najlepiej jest więc wybrać wersję na cebulkę. Tak, aby w razie czego móc coś zdjąć albo ubrać. Jest to zdecydowanie najlepsza opcja, żeby się nie przeziębić. Zawsze można też ubierać ciepłe buty, czapkę i szalik. Pamiętajmy także o tym, że to kończyny najbardziej marzną. Dlatego zadbajmy o ciepłe obuwie i rękawiczki.Ubieranie Od głowy też marznie cały organizm, dlatego należy nosić czapkę. I tutaj też trzeba pamiętać o tym, aby nie była ona ani za cienka ani za gruba, żeby nas nie przegrzewała i żebyśmy się nie pocili. Zawsze można też spróbować organizm zahartować i uprawiać sport pod gołym niebem. Należy jednak pamiętać o odpowiednim ubiorze właśnie. Nie za cienko, nie za grubo. Warto też zakładać bieliznę termiczną, która sprawia, że jeśli się spocimy to i tak nie zmarzniemy, ciepło zostanie zatrzymane. W takim ekwipunku można spokojnie udać się na bieganie, nawet zimą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ