Obecnie doświadczamy czegoś, co najprościej można nazwać deficytem czasu. Nie starcza go na wiele rzeczy, które mogłyby zmienić nasze życie na lepsze. I nie jest to zwykłe „gadanie” – tak jest w istocie, również w naszej codziennej diecie. Istnieje jednak kilka ‘lifehacków’, które przybliżą nas do celu, jakim jest strata zbędnych kilogramów i utrzymywanie prawidłowej wagi oraz będą stanowiły motywację do dalszej pracy nad sobą. Oto one.

1. Kupuj, gdy nie jesteś głodna

Kupowanie „na głodnego” wzmaga w nas potrzebę zaopatrzenia się w większą ilość produktów, niż to konieczne. Dlatego dobrym sposobem na uniknięcie przeładowanego (np. słodyczami) koszyka jest kupowanie tuż po posiłku. To działa!

 

2. Rób listę zakupów

Machniesz ręką, ale taka lista w końcu stanie się dla Ciebie czymś w rodzaju świętości. To świetny nawyk pomagający wypracować silną wolę, skrupulatność i świadomość zakupową. Jeśli zapisywanie wszystkiego na kartce jest dla Ciebie czasochłonne, zainstaluj w telefonie aplikację zakupową (jest ich naprawdę wiele) – najlepiej taką, która będzie zawierała podpowiedzi na temat „dobrych i złych” składników w produktach. Jak to działa? Wkładasz dany produkt z listy do koszyka – odhaczasz go w aplikacji. I tak do końca listy.

 

3. Zaopatrz się w parowar

To urządzenie nie dość, że oszczędza czas przeznaczony na przygotowanie posiłku, to jeszcze zachowuje właściwości zdrowotne składników zawartych w danym produkcie. Przyrządzaj gotowane na parze warzywa, ziemniaki, mięso i doprawiaj je ulubionymi przyprawami. W czasie, gdy parowar będzie „robił Ci” obiad, Ty możesz zająć się czymś pożytecznym.

 

4. Podjadaj, ale … zdrowo

Surowe warzywa i owoce (marchewka, jabłko), orzechy, suszone owoce – te rzeczy wrzuć do szuflady „Na czarną godzinę” w miejsce batoników, chipsów i paluszków. Korzystaj również z innych zastępników – zamiast smażenia mięsa upiecz je, zamiast majonezu dodawaj jogurt naturalny, sól zastępuj przyprawami i ziołami, a coca-colę i inne słodkie napoje – wodą niegazowaną.

 

5. Korzystaj z naturalnych „spalaczy” tkanki tłuszczowej

Papryka, pieprz, chilli, pieprz cayenne – to przyprawy, które pomogą Ci szybciej spalić tkankę tłuszczową. Nie przesadzaj jednak z ich używaniem – lepiej zaopatrz się w naturalny preparat, który pomoże Ci skutecznie walczyć z nadwagą. Wybierz np. Piperine Forte. To produkt zawierający wysoko stężony ekstrakt z pieprzu czarnego w postaci czystej piperyny – związku organicznego, który oprócz zdolności do spalania tkanki tłuszczowej szybciej wchłania ważne dla nas składniki odżywcze (np. witaminy z grupy B, beta-karoten, selen) oraz hamuje uczucie łaknienia.

 

6. Gotuj i jedz prosto

Co to znaczy? Skomplikowane przepisy zapewne skutecznie zniechęcą Cię od samodzielnego dania, bo szkoda Ci będzie czasu i siły na ich przygotowanie. No i pieniędzy na zakup wielu – czasem wymyślnych – składników. Dlatego sięgaj po proste przepisy. W prostocie siła – to powiedzenie sprawdzi się tu idealnie. Wykorzystuj sezonowe warzywa i owoce, świeże zioła, kasze z naszego polskiego podwórka. Do jogurtu wrzucaj kawałki świeżych owoców, otręby owsiane i orzechy. Rób zwykłe placki z cukinii. Miksuj obrane ze skórki pomidory, dorzucaj zioła – sos gotowy. Gotowanie wcale nie musi oznaczać wielu godzin spędzonych w kuchni.

 

Z tymi ‘lifehackami’ Twoje życie stanie się prostsze. Spróbuj i przekonaj się!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ